Meerwaarde
Mijn stijl van bedienen is flexibel, afgestemd op de individualiteit van de klant. Ik vind het belangrijk om de klant in zijn waarde te laten en zijn of haar keuze te respecteren. De klant heeft de vrijheid om mijn advies naast zich neer te leggen. Een enkele keer komt het voor dat ik merk dat de klant en ik geen klik hebben – dan zoek ik een collega waarmee de klant beter klikt. Het gaat er tenslotte om dat de klant vindt dat hij prettig geholpen wordt.
Leukste aspect
Het leukste van Derks Schoenen is voor mij dat hier een stap verder gekeken wordt: gewoon goed is niet goed genoeg, het moet Best zijn. Juist dat verder kijken en geen concessies doen aan pasvorm maakt het leuk. Ja, het is moeilijker, maar ook een uitdaging om het voor elkaar te krijgen.
De klanten die hier kopen, zijn klanten die heel gericht komen. Het zijn geen funshoppers die winkel in, winkel uit lopen. Die bewuste keuze voor Derks, maakt dat het adviseren heel gericht en daardoor veel leuker is.
Mijn werkdag is geslaagd als…
… alle klanten tevreden weer de deur uitgaan. Eigenlijk heb ik tot nu toe nog geen enkele vervelende dag gehad. Sommige bedanken voor de fijne hulp en een enkeling geeft zelfs een hand. Ik vind dat mooi, dat je iemand met zoiets eenvoudigs als oprechte interesse, een luisterend oor en goed advies, zo blij kunt maken.